Nowy dział „Dla konsumenta" powstał z myślą o odbiorcach usług finansowych. To miejsce, w którym publikowane będą najistotniejsze informacje dla tej grupy uczestników rynku finansowego, m.in. dotyczące kwestii ochrony klienta na rynku usług finansowych oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Nowym modułem na stronie KNF są "projekty", czyli sekcje, w których w jednym miejscu skoncentrowane są informacje o kluczowych projektach lub działaniach Komisji dotyczących ważnych z punktu widzenia funkcjonowania rynku finansowego tematów, np. "FinTech", "Forex" czy "MAR" oraz o projekcie edukacyjnym KNF – Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku "CEDUR".

Sekcja "czy znalazłeś przydatne informacje" pozwoli na bieżąco reagować na potrzeby użytkowników w zakresie wyszukiwanych treści.

Wraz z nową odsłoną strony internetowej KNF uruchamia aplikację mobilną KNF Alert, która umożliwia łatwy dostęp do „Listy ostrzeżeń publicznych KNF" oraz najnowszych komunikatów Komisji. Najważniejszą funkcją aplikacji są powiadomienia, które wyświetlą się na urządzeniu mobilnym w sytuacji, kiedy na listę ostrzeżeń wpisany zostanie nowy pomiot lub kiedy Komisja będzie miała do przekazania ważną informację dla uczestników rynku finansowego. Funkcjonalności aplikacji KNF Alert będą podlegały sukcesywnej rozbudowie.

KNF zachęca, aby przed podjęciem decyzji związanej z ulokowaniem lub zainwestowaniem pieniędzy, za każdym razem dokonać weryfikacji podmiotu, któremu zamierzamy powierzyć środki finansowe. Można to zrobić w prosty sposób, odwiedzając stronę internetową www.knf.gov.pl, na której znajduje się wyszukiwarka podmiotów nadzorowanych i notyfikowanych w KNF oraz „Lista ostrzeżeń publicznych KNF". Aplikacja mobilna KNF Alert umożliwi szybki dostęp do „Listy ostrzeżeń publicznych KNF" oraz powiadomi o nowych podmiotach dodanych do listy.