Te fundusze unijne czekają na mikro, małych i średnich przedsiębiorców prowadzących działalność na obszarze makroregionu Polska wschodnia (województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie oraz podkarpackie), którzy:
- zamknęli przynajmniej jeden rok obrotowy (trwający minimum 12 miesięcy),
- przynajmniej w jednym zamkniętym roku obrotowym trwającym co najmniej 12 miesięcy, w okresie ostatnich trzech lat osiągnęli przychody ze sprzedaży nie mniejsze niż 600 tysięcy zł,
- w ostatnim roku obrotowym zatrudniali co najmniej pięciu pracowników (średnioroczne zatrudnienie w przeliczeniu na pełne etaty).
Oprócz formalnych kryteriów, liczy się oczywiście motywacja i chęć przeprowadzenia zmian w firmie. W tym konkretnym wypadku zmian związanych ze stylistyką oferowanych przez przedsiębiorcę produktów i sposobów docierania z nimi do potencjalnych odbiorców (ich wyglądu, użyteczności, funkcjonalności, stosowanych opakowań, oznaczeń, kolorystyki, dróg docierania do ostatecznych odbiorców, innych działań marketingowych). Środki, o których mowa, mają bowiem trafić do tych przedsiębiorców, którzy zdecydują się postawić na zmiany w stosowanym wzornictwie.