Sąd stwierdził jednak, że EUIPO popełnił błąd przy dokonywaniu porównania oznaczeń na płaszczyźnie konceptualnej. Sąd uznał za błędne stwierdzenie, że L. Messi cieszy się renomą jedynie wśród części właściwego kręgu odbiorców, która interesuje się piłką nożną i sportem ogólnie. Zawodnik ten jest bowiem znaną osobą publiczną, którą można zobaczyć w telewizji i o której bardzo często mówi się w telewizji lub w radiu. Ponadto EUIPO powinien był zbadać, czy znacząca część właściwego kręgu odbiorców jest w stanie skojarzyć konceptualnie określenie „messi" z nazwiskiem sławnego piłkarza. Sąd podkreślił wreszcie, że należy mieć na uwadze fakt, iż towary oznaczane kolidującymi ze sobą znakami, dla których mogłoby istnieć prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd, stanowią w szczególności artykuły i odzież sportowa, nawet jeśli nie ograniczają się one do futbolu. Tymczasem wydaje się mało prawdopodobne, że przeciętny konsument nabywający te towary nie skojarzy bezpośrednio, w zdecydowanej większości przypadków, określenia „messi" z nazwiskiem sławnego piłkarza. Sąd dodał, że oczywiście możliwe jest, iż niektórzy konsumenci nigdy nie słyszeli o L. Messim lub sobie tego nie przypominają, jednak nie będzie to stanowiło typowego przypadku przeciętnego konsumenta, który nabywa artykuły i odzież sportową.
Sąd wywiódł z tego, że nawet jeżeli kolidujące ze sobą oznaczenia są całościowo podobne, to występujące między nimi różnice konceptualne są tego rodzaju, że znoszą stwierdzone podobieństwa wizualne i fonetyczne. Sąd stwierdził bowiem, że znacząca część właściwego kręgu odbiorców skojarzy określenie „messi" z nazwiskiem sławnego piłkarza, a w konsekwencji będzie postrzegała określenie „massi" jako konceptualnie odmienne. Stopień podobieństwa między tymi dwoma znakami towarowymi nie jest wystarczająco wysoki, aby pozwolić na stwierdzenie, że właściwy krąg odbiorców może uznać, że rozpatrywane towary pochodzą z tego samego przedsiębiorstwa lub z przedsiębiorstw powiązanych gospodarczo. W konsekwencji EUIPO błędnie doszedł do wniosku, że używanie znaku towarowego „MESSI" dla odzieży, artykułów gimnastycznych lub sportowych oraz urządzeń i przyrządów ochronnych może stwarzać w odczuciu konsumentów prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd w odniesieniu do znaku towarowego „MASSI".
Wyrok w sprawie T-554/14 Lionel Andrés Messi Cuccittini / EUIPO