Z początkiem maja wystartuje nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć wpisujących się w cele działania 1.3.2 „Tworzenie sieciowych produktów MSP". To bardzo ciekawe, ale jednocześnie niestandardowe działanie. O ile bowiem wiele unijnych źródeł dotacyjnych pozwala ubiegać się o wsparcie pojedynczo działającym przedsiębiorcom, tak to wymaga ich współpracy. Celem zgłoszonego projektu musi być stworzenie tzw. produktu sieciowego, a za taką ofertą musi stać minimum trzech przedsiębiorców (sektora MSP).
Co należy rozumieć pod pojęciem produktu sieciowego? Jest to przedsięwzięcie łączące rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi, wykorzystujące potencjał i walory makroregionu Polski wschodniej, w gotową do sprzedaży ofertę. Aby projekt miał szansę na dofinansowanie, musi objąć łącznie:
- inwestycję w spójną infrastrukturę,
- rozwój aplikacji i usług opartych na technologiach informacyjno-komunikacyjnych,
- opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów funkcjonowania i promocji produktu.