Jak skutecznie zostać przedsiębiorcą

aktualizacja: 26.03.2016, 15:30

W jaki sposób stworzyć dobry biznesplan, jak wybrać odpowiednią do potrzeb i możliwości formę prowadzenia działalności, skąd pozyskać fundusze na założenie i rozwój własnej firmy i wreszcie jak zadbać o skuteczną reklamę i promocję? Odpowiedzi na te wszystkie pytania można znaleźć w najnowszej publikacji Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

REDAKCJA POLECA

To już kolejna edycja podręcznika „Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą". Wydawany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, jest co jakiś czas uaktualniany i odświeżany. Tak, aby prezentowane w nim treści jak najbardziej odpowiadały zmieniającym się przepisom, normom i zwyczajom.

Poradnik w usystematyzowany sposób przeprowadza czytelnika po wszystkich najistotniejszych zagadnieniach, z którymi spotykają się osoby stawiające pierwsze kroki w biznesie. Warto go przeczytać, aby zweryfikować swoją wiedzę, a także uniknąć błędów, które nieświadomie i zupełnie niepotrzebnie można by popełnić. Przecież wiele ścieżek zostało już przetartych. Warto więc korzystać z doświadczeń innych, co w większym stopniu pozwoli młodemu przedsiębiorcy skoncentrować się na istocie sprawy, czyli wprowadzaniu własnych produktów lub usług na rynek, a nie na kwestiach technicznych i formalnych.

Z pierwszej części publikacji przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się, w jaki sposób przekształcić pomysł w efektywną strategię i ocenić szanse na powodzenie projektowanego biznesu. Pomocne mogą być wskazówki, jakie formalne kroki należy podjąć, aby zarejestrować własną działalność gospodarczą. Obecne wydanie poradnika zostało wzbogacone o obszerną część poświęconą zagadnieniom prawnym. Wiedząc, jak istotna jest znajomość przepisów pozwalająca podejmować decyzje zgodnie z obowiązującym prawodawstwem oraz budować profesjonalne relacje z kontrahentami i klientami, w rozdziale „Z prawem na co dzień" zamieszczone zostały najistotniejsze informacje z zakresu prawa podatkowego, rozliczania kosztów firmowych, opłacania składek ZUS czy prowadzenia księgowości.

Podręcznik ma także pomóc w znalezieniu odpowiedniego źródła finansowania projektu, dostarcza wiedzy na temat możliwości korzystania z usług doradczych oraz innych narzędzi wsparcia dla przedsiębiorców. To o tyle istotne, że obecnie takich źródeł jest naprawdę dużo. Trzeba tylko wiedzieć, gdzie ich szukać i wiedzieć, do kogo są lub mogą być adresowane. Odrzucenie pomysłu na biznes w jednej lub drugiej instytucji, nie musi bowiem oznaczać, że przedsiębiorcy nie uda się zdobyć dofinansowania. Trzeba po prostu szukać odpowiedniego źródła, a przewodnik może właśnie w tym pomóc.

Lektura poradnika przybliża również specyfikę prowadzenia biznesu w Internecie, a dostarczając cennych wskazówek z zakresu promocji i marketingu, pomaga w zbudowaniu skutecznej strategii komunikacji przedsiębiorstwa.

Żródło: rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE