Taki znak towarowy stwarza bowiem ryzyko czerpania nienależnej korzyści z należącego do Adidas AG wcześniejszego znaku towarowego przedstawiającego trzy równoległe paski na bucie - uznał Sąd Unii Europejskiej w wyroku z 1 marca 2018 r. wydanego w połączonych sprawach T-85/16 i T-629/16 (Shoe Branding Europe BVBA vs. EUIPO).
W 2009 r. i 2011 r. belgijska spółka Shoe Branding Europe wystąpiła do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (European Union Intellectual Property Office - EUIPO; wtedy urząd nosił jeszcze nazwę Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego - OHIM) z wnioskiem o rejestrację dwóch znaków towarowych, jednego dla do obuwia, a drugiego dla obuwia ochronnego. Rejestracji sprzeciwiła się niemiecka spółka Adidas AG, która produkuje popularne obuwie sportowe. Jej znakiem rozpoznawczym są trzy równoległe paski.
W dwóch decyzjach wydanych w 2015 r. i 2016 r. EUIPO uwzględnił sprzeciwy Adidas AG. Stwierdził duże podobieństwo między kolidującymi ze sobą znakami towarowymi. Jego zdaniem buty oznaczone równoległymi paskami są niemal identyczne, a w przypadku butów ochronnych zachodzi podobieństwo towarów. Ze względu na dużą renomę wcześniej zarejestrowanego znaku Adidas, właściwy krąg odbiorców, czyli np. konsumenci, prawdopodobnie uznałby, że znaki te są ze sobą powiązane. Używanie znaku z dwoma paskami powodowałaby w takiej sytuacji czerpanie nienależnej korzyści z renomy trzech pasków Adidasa.
Shoe Branding Europe zaskarżył decyzje EUIPO, ale w wydanych 1 marca wyrokach Sąd Unii Europejskiej oddalił skargi. Zdaniem Sądu EUIPO nie popełnił błędu uznając za prawdopodobne, iż używanie zgłoszonych znaków towarowych powodowałoby czerpanie nienależnej korzyści z renomy znaku towarowego adidas. EUIPO nie mylił się także oceniając, że Shoe Branding Europe nie wykazała istnienia uzasadnionego powodu do używania zgłoszonych znaków towarowych.