Zawieranie transakcji handlowych za pośrednictwem urządzeń elektronicznych, takich jak telefony, czy komputery staje się bardziej popularne niż standardowa wymiana towarów i usług. Rynek e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, jednocześnie, aby zabezpieczyć obie strony transakcji, wymaga on specjalnych regulacji prawnych. Jednym z dokumentów związanych ze sprzedażą internetową jest polityka prywatności.
Polityka prywatności jest nienazwanym dotychczas przez polską ustawę dokumentem. Zwyczajowo w ramach polityki prywatności przedsiębiorcy realizują swoje obowiązki informacyjne zawarte w ustawie z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, a także obowiązki dotyczące tzw. plików cookies, o których mowa w ustawie z 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.
Ochrona danych
Obowiązek informacyjny dotyczący przetwarzania danych osobowych wymaga od przedsiębiorcy działającego w ramach e-commerce, aby poinformował każdego o tym, że zbiera od niego jakieś dane. Parafrazując art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych, należy przekazać:
- dane administratora danych osobowych;
- cel zbierania danych;