Dotacje unijne na zagraniczna promocję wyrobów i usług

Od 10 lutego do 13 marca mikro, mali oraz średni przedsiębiorcy będą mogli składać wnioski o dofinansowanie projektów w ramach działania 3.3.3 „Wsparcie MSP w promocji marek produktowych – Go to Brand”.

Publikacja: 22.01.2017 14:13

Wnioski o dofinansowanie mogą składać mikro, mali oraz średni przedsiębiorcy, którzy dysponują wyróżniającym się towarem lub usługą bądź ich produkt (rodzaj działalności) wpisuje się w jeden z branżowych programów promocji. Wsparcie będzie bowiem udzielane na przeprowadzenie działań promocyjnych (m.in. udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych) mieszczących się w zakresie jednego z dwunastu branżowych programów promocji lub jednego z pięciu ogólnych programów promocji (programów promocji dla tzw. rynków perspektywicznych).

Warto wiedzieć, że firma przystępująca do programu i walcząca w związku z tym o dofinansowanie musi wziąć na siebie pewne zobowiązania. Przede wszystkim chodzi o realizację pewnej całościowej wizji rozwoju związanej z międzynarodową ekspansją. Ma to być długofalowy plan, a nie ograniczony do pojedynczych zdarzeń. Stąd nie da się uzyskać wsparcia np. na tylko jeden wyjazd na międzynarodowe targi. Trzeba zaplanować, a następnie wziąć udział w kilku imprezach promocyjnych, przy czym część z nich muszą stanowić wydarzenia wybrane przez organizatora danego programu promocji.

W zależności od wysokości kosztów kwalifikowanych i wyboru formy dofinansowania przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie przy intensywności do 50 proc. (pomoc publiczna lub pomoc publiczna i pomoc de minimis) lub nawet 85 proc. (wykorzystanie wyłącznie pomocy de minimis).

Wnioski o dofinansowanie przyjmuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która odpowiada za realizację działania 3.3.3 programu „Inteligentny rozwój". Stąd też więcej informacji o konkursie, w tym jego regulamin, wytyczne, wzory dokumentów oraz kryteria wyboru projektów można znaleźć na stronie www.parp.gov.pl. Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów:

- zlokalizowanych w województwie mazowieckim wynosi 20 mln zł,

- zlokalizowanych w pozostałych województwach wynosi 180 mln zł.

Wnioski o dofinansowanie mogą składać mikro, mali oraz średni przedsiębiorcy, którzy dysponują wyróżniającym się towarem lub usługą bądź ich produkt (rodzaj działalności) wpisuje się w jeden z branżowych programów promocji. Wsparcie będzie bowiem udzielane na przeprowadzenie działań promocyjnych (m.in. udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych) mieszczących się w zakresie jednego z dwunastu branżowych programów promocji lub jednego z pięciu ogólnych programów promocji (programów promocji dla tzw. rynków perspektywicznych).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów