Jako tysięczny dołączył do programu, prowadzonego przez Ministerstwo Rozwoju oraz Krajową Izbę Rozliczeniową ogólnopolskiego Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej, Urząd Gminy Słupca (woj. wielkopolskie). Oznacza to, że chcąc zapłacić w tych urzędach np. za rejestrację pojazdu lub paszport, nie musimy już zabierać ze sobą gotówki – wystarczy, że będziemy posiadać kartę lub smartfon.

W ramach trwającego od ośmiu miesięcy programu do końca października klienci zrealizowali 128,2 tys. transakcji o wartości 16,2 mln zł. Liczba urzędów akceptujących płatności kartą lub telefonem stale rośnie. Program zakłada wyposażenie urzędów wszystkich szczebli – wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin, starostw powiatowych w terminale POS i/lub usługę WebPOS Paybynet. Wkrótce terminale pojawią się w patrolach drogowych Policji.

Inicjatywa spotyka się z dużym zainteresowaniem zarówno urzędów, jak i mieszkańców. Ma to szczególne znaczenie, gdyż udział w programie jest dla urzędu w pełni dobrowolny. Jest także bezpłatny. Urzędy nie płacą za instalację i używanie terminali POS, ani za aktywowanie usługi WebPOS Paybynet. Żadnych opłat z tytułu realizowanych płatności nie ponoszą także klienci.

– Program jest ważnym krokiem w procesie budowy nowoczesnej i sprawnej e-administracji, której istotnym elementem jest zwiększenie obrotu bezgotówkowego. Jego realizacja umożliwia przyspieszenie procesów administracyjnych, co ma wpływ na wzrost satysfakcji klienta, ale również na efektywność funkcjonowania gospodarki – mówi wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński.

- Jako firma technologiczna i infrastrukturalna, chcemy przyjąć współodpowiedzialność za zmiany w sferze cyfrowej. Popularyzacja obrotu bezgotówkowego we wszystkich możliwych obszarach jest jednym z podstawowych zadań KIR. Stopniowe odchodzenie od gotówki w administracji publicznej jest milowym krokiem na drodze do cyfrowego państwa, które na bieżąco współtworzy globalne trendy – komentuje Dariusz Marcjasz, wiceprezes KIR.