PlayWay jest producentem i wydawcą gier komputerowych i mobilnych. Od powstania w 2011 r. grupa wyprodukowała i wydała łącznie ponad 40 gier, które sprzedały się lub zostały pobrane na całym świecie w liczbie ok. 15 mln egzemplarzy. Przychody grupy w 2015 r. wzrosły o 75 proc. do 13,4 mln zł, a EBITDA i zysk netto zwiększyły się ponaddwukrotnie do odpowiednio 7,4 mln zł i 5,9 mln zł. PlayWay jest w trakcie przeprowadzania publicznej oferty akcji. Obejmuje nie więcej niż 600 tys. akcji nowej emisji i do 600 tys. akcji sprzedawanych przez dotychczasowych współwłaścicieli. Cena maksymalna walorów wynosi 55 zł (ostateczna cena zostanie podana 6 października). Zapisy na akcje w transzy inwestorów indywidualnych (20 proc. oferty) będą przyjmowane do 5 października.
Prezesa Krzysztofa Kostowskiego zapytamy m.in. o to:
Czym się różni PlayWay od innych producentów gier i dlaczego warto kupić właśnie jego akcje? Na czym polega model biznesowy spółki?
Jak ważna jest rola zespołów deweloperskich? Nad iloma grami grupa teraz pracuje? Ile rocznie chce ich wprowadzać na rynek?
Która gra przygotowana przez grupę okazała się największych hitem? Jaki jest średni zwrot z zainwestowanych pieniędzy w przygotowanie gry?