Prenumerata 2018 już w sprzedaży - SPRAWDŹ!

Królestwo elektrobusów

Bloomberg
O ile masowa elektryfikacja transportu indywidualnego nie tylko w Polsce, ale generalnie w skali Europy to wciąż bardziej pobożne życzenia niż realna perspektywa, o tyle w przypadku komunikacji miejskiej sprawa ma się zupełnie inaczej.
Po pierwsze, takich pojazdów potrzeba mniej, więc łatwiej sobie wyobrazić w perspektywie kilku czy kilkunastu lat kompletną wymianę taboru na zeroemisyjny. Po drugie, autobusy poruszają się po określonych, stałych trasach, co w połączeniu z instalacją ładowarek na wybranych pętlach rozwiązuje problem infrastruktury do ładowania – nie musi być masowa, a zatem bardzo kosztowna. Po trzecie wreszcie, rząd, który niespecjalnie chętnie odnosi się do pomysłów wsparcia zakupów elektrycznych samochodów przez indywidualnych użytkowników, co zresztą dość mocno nakręca rynki liderów elektromobilności, do inwestycji samorządów myślących o e-busach dokłada się bardzo chętnie. I to akurat dobry trop, tym bardziej że ekologiczny transport publiczny jest jednym z kierunków promowanych przez Unię. Ale jest w tym jeszcze jeden ogromny plus. Polscy producenci mają szansę stać się jednymi z liderów rynku elektrobusów w skali europejskiej. Solaris czy Ursus z gotowymi produktami wyprzedziły wiele ren...
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL