Showroom.pl w ramionach Burdy

Niemiecki koncern medialny kupił pakiet kontrolny akcji jednego z czołowych e-sklepów z polską modą

Publikacja: 08.07.2015 16:15

Burda International, firma wydająca na 19 rynkach m.in magazyny takie jak Elle, Glamour i Instyle, od lat dynamicznie inwestuje w nowe technologie i produkty digital. Teraz objęła 52 proc. udziałów w Showroom.pl wykupując udziały polskiego funduszu VC Hardgamma Ventures oraz obejmując nowe udziały. Pozyskane środki spółka przeznaczy na umocnienie pozycji lidera na polskim rynku oraz ekspansję zagraniczną. Showroom.pl wiodąca na polskim rynku platforma internetowa sprzedająca ubrania i akcesoria polskich projektantów.

Burda, która dotychczas inwestowała w modowy e-commerce (m.in. w Etsy.com oraz Mytheresa.com) chce wykorzystać swoje zasoby oraz doświadczenie międzynarodowe i wspomóc rozwój platformy na kolejnych rynkach.

- W ciągu dwóch lat, które upłynęły od naszej pierwszej inwestycji w Showroom.pl   utwierdziliśmy się w przekonaniu, że jest jedną z najlepszych modowych platform e-commerce na europejskim rynku. Po zwiększeniu ilości udziałów w firmie chcemy jak najszybciej zacząć wprowadzać ją na nowe rynki – mówi Fabrizio D'Angelo, prezes Burda International.

- Inwestycja Burdy International to sygnał, że nasz pomysł się sprawdził. Teraz chcemy jak najszybciej uruchomić analogiczne platformy sprzedażowe na wybranych europejskich rynkach." – mówi Michał Juda, jeden z założycieli platformy. W ekspansji wykorzystana będzie m.in. nagroda, którą pod koniec 2014 roku Showroom.pl zdobył w konkursie 7 Ventures Pitch Day – budżet na reklamę w wysokości 1 miliona euro, ufundowany przez niemiecką sieć telewizyjną ProSieben. Środki te zostaną wykorzystane do promocji niemieckiej wersji platformy SHWRM.DE

Równolegle spółka planuje dalszy rozwój w Polsce, umocnienie pozycji lidera oraz wsparcie dla całego rynku mody autorskiej. „Jesteśmy przekonani, że polscy projektanci mają ogromny potencjał zarówno w kraju, jak i za granicą. Chcemy rosnąć razem z nimi, aktywnie wspierać polską modę i wspólnie z naszymi partnerami realizować kolejne ambitne cele." – mówi Jasiek Stasz, drugi z założycieli Showroom.pl.

Przez ponad 3 lata działalności Showroom.pl stworzył rozpoznawalną markę, autorską technologię i system zarządzania sprzedażą. Z transakcji zadowolony jest też Krzysztof Kowalczyk zarządzający HGV: „Dla funduszu Hardgamma Ventures jest to kolejna z sukcesem zamknięta inwestycja. Cieszymy się również wiedząc, że nowe środki finansowe i kompetencje międzynarodowe pozwolą zespołowi Showroom.pl na dalszy rozwój."

Uruchomienie SHWRM.DE planowane jest na jesień 2015 roku o czym pisaliśmy już w „Rz".

Burda International, firma wydająca na 19 rynkach m.in magazyny takie jak Elle, Glamour i Instyle, od lat dynamicznie inwestuje w nowe technologie i produkty digital. Teraz objęła 52 proc. udziałów w Showroom.pl wykupując udziały polskiego funduszu VC Hardgamma Ventures oraz obejmując nowe udziały. Pozyskane środki spółka przeznaczy na umocnienie pozycji lidera na polskim rynku oraz ekspansję zagraniczną. Showroom.pl wiodąca na polskim rynku platforma internetowa sprzedająca ubrania i akcesoria polskich projektantów.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce
Biznes
Naprawa samolotu podczas lotu
Materiał partnera
Cyfrowe wyzwania w edukacji
Biznes
Rewolucyjny lek na odchudzenie Ozempic może być tańszy i kosztować nawet 20 zł
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami