Ranking edukacyjnych inicjatyw biznesu

Powstaje pierwsza w Polsce lista najbardziej znaczących projektów, kampanii, programów i akcji realizowanych w ramach działalności edukacyjnej przedsiębiorstw.

Aktualizacja: 26.06.2016 19:55 Publikacja: 26.06.2016 19:15

Ranking edukacyjnych inicjatyw biznesu

Foto: 123RF

– Rozwiązywanie problemów społecznych i środowiskowych wydaje się już niemożliwe bez zaangażowania biznesu, jego współpracy z otoczeniem. To firmy posiadają wiedzę i know-how tak potrzebny w innych sektorach, a współpraca z organizacjami pozarządowymi czy administracją publiczną daje szansę na edukowanie interesariuszy i lepszą współpracę – podkreśla Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu. FOB jest inicjatorem rankingu „Edukacyjne działania biznesu. Lista najbardziej znaczących inicjatyw", którego patronem medialnym jest „Rzeczpospolita".

Lista ma być pierwszym w Polsce przeglądem inicjatyw podejmowanych przez firmy na rzecz zwiększania świadomości różnych grup interesariuszy m.in. w zakresie: zdrowia, bezpieczeństwa, ekologii, rynku pracy, konsumpcji, współpracy z dostawcami, kultury i nowych technologii.

FOB liczy, że w przygotowaniu listy weźmie udział szerokie grono zainteresowanych. W pierwszym etapie zgłoszeń, który rozpoczął się 23 czerwca br. i potrwa do 11 września, przykłady działań edukacyjnych firm mogą zgłaszać zarówno osoby indywidualne, jak i przedstawiciele spółek. Zgłoszone projekty przejdą etap weryfikacji, a następnie oceny kapituły ekspertów. Wyłoni ona najbardziej znaczące inicjatywy, które zostaną poddane głosowaniu internautów.

– W ten sposób powstanie lista edukacyjnych działań biznesu, którą ogłosimy 17 listopada 2016 r. podczas Targów CSR w Warszawie. Mamy nadzieję, że zainspiruje ona firmy do nowych projektów, które będą wspólną odpowiedzią biznesu i jego otoczenia na wyzwania zmieniającego się świata – zaznacza Mirella Panek-Owsiańska.

Jak dodaje Agnieszka Siarkiewicz, menedżer promocji i komunikacji FOB, wiele firm łączy projekty edukacyjne ze swoją podstawową działalnością, zwłaszcza gdy strategicznie podchodzą do CSR. Takie podejście ma coraz więcej firm, co potwierdza 14. już edycja raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015". Zebrano tam rekordową liczbę 813 dobrych praktyk (prawie o jedną piątą więcej niż rok wcześniej), z czego aż 359 stanowiły długoletnie działania.

– Rozwiązywanie problemów społecznych i środowiskowych wydaje się już niemożliwe bez zaangażowania biznesu, jego współpracy z otoczeniem. To firmy posiadają wiedzę i know-how tak potrzebny w innych sektorach, a współpraca z organizacjami pozarządowymi czy administracją publiczną daje szansę na edukowanie interesariuszy i lepszą współpracę – podkreśla Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu. FOB jest inicjatorem rankingu „Edukacyjne działania biznesu. Lista najbardziej znaczących inicjatyw", którego patronem medialnym jest „Rzeczpospolita".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Czasy są niepewne, firmy nadal mało inwestują
Biznes
Szpitale toną w długach, a koszty działania rosną
Biznes
Spółki muszą oszczędnie gospodarować wodą. Coraz większe problemy
Biznes
Spółka Rafała Brzoski idzie na miliard. InPost bliski rekordu
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce