Alibaba podała, że jej platforma reklamowa Alimama i jej system operacyjny AliOS znajdą się w gronie filii, które bedą pracować z Fordem na podstawie 3-letniej umowy. Jedną z rozważanych możliwości jest uruchomienie sprzedaży samochodów Forda w Tmall — podała rzeczniczka Alibaby.

„Porozumienie zmierza do zbadania nowych dróg ustalania form kupowania i posiadania pojazdów przez konsumentów, a takie sposobów wykorzystania kanałów cyfrowych do wyszukiwania nowych możliwości w handlu detalicznym” — stwierdza komunikat Alibaby. Chińska firma handlu elektronicznego i koncern z USA uruchomią początkowo pilotażowe badanie nowych możliwości handlowych.

Prezes Forda, Jim Hackett stwierdził w komunikacie, że współpraca z firmami technologicznymi wynika z zamiarów koncernu produkowania inteligentnych pojazdów. Sprzedaż Forda w Chinach malała w ostatnich miesiącach z powodu szybkiej zmiany upodobań konsumentów, którzy kupują w małych miastach najtańsze samochody. Z kolei Alibaba zwiększa obecność w sektorze motoryzacji za pośrednictwem spółki z SAIC Motor, Banma Technologies, która pracuje nad samochodami połączonymi z Internetem.