Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biznes

L'Oreal tworzy nowe kosmetyki specjalnie dla Afrykanek

Pixabay
Francuski koncern kosmetyczny opracowuje nowe produkty, które majš być dostosowane specjalnie do potrzeb afrykańskich klientek.

L'Oreal postanowił wykorzystać potencjał, jaki kryje się w dynamicznie rozwijajšcym się kontynencie afrykańskim. Zdaje sobie jednak sprawę z tego, że zadanie to nie będzie łatwe, ponieważ musi najpierw zrozumieć potrzeby tamtejszych klientów, by dostosować produkty do ich gustów, odmiennej cery czy struktury włosa. Inaczej bowiem pielęgnuje się gęste i sztywne loki, którymi często mogš poszczycić się Afrykanki, od miękkich i cieńszych włosów, które sš bardziej typowe dla Europejek. L’Oreal zaczšł już opracowywać dla swoich czarnoskórych klientek nowe linie kosmetyków w swoim laboratoriów w okolicy Johannesburga.

- Afrykańscy konsumenci nie majš dzisiaj zbyt dużej swobody, by robić ze swoimi włosami to, co chcš, bez bólu, pieniędzy i wysiłku – mówi w rozmowie z Bloombergiem Alice Laurent, francuska biochemiczka, które stworzyła centrum badawcze L’Oreal. Dodała, że L’Oreal jest pionierem w tym zakresie i jako pierwszy postanowił tak dokładnie zbadać potrzeby Afrykanek. Francuski koncern chce tym samym wybić się w Afryce na tle swoich największych konkurentów, takich jak Unilever i Avon.

Jak szacuje L’Oreal, obecnie na całym kontynencie jest ok. 100 mln konsumentów klasy œredniej, a ich liczba stale roœnie. Do tej grupy należy już coraz więcej afrykańskich kobiet, które mieszkajš w większych miastach i pracujš poza domem, w zwišzku z czym bardziej skłonne dbać o swój wyglšd i majš na to œrodki. Œredni wiek Afrykanek klasy œredniej wynosi 24 lata. To do nich przede wszystkim firma będzie kierowała swoje nowe kosmetyki. Jak podkreœla L’Oreal, nie będš to te same marki, które przeznaczył już dla czarnoskórych klientów w Stanach Zjednoczonych.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL