Millenialsi to pokolenie osób urodzonych pomiędzy 1981 a 1997 r. Składa się na nich obecnie aż 9 mln Polaków, którzy stanowią blisko połowę osób w wieku produkcyjnym. Nie trudno zauważyć, że między nimi a tzw. pokoleniem X znajduje się przepaść. W odróżnieniu od swoich rodziców, wychowali się oni niemal całkowicie w świecie cyfrowym i nie wyobrażają sobie życia bez telefonu komórkowego czy internetu. Jak trafić do młodych ludzi i w pełni wykorzystać ich potencjał na rynku pracy?
- Millenialsi to są bardzo upodmiotowieni ludzie. W Stanach Zjednoczonych na przykład mają średnio sześć różnych prac zanim kończą 26 rok życia – mówi Kazimierz Stańczak.
- Są również osobami, które nie kierują się powierzchownym przekazem reklamowym, ale nawiązują relacje z markami. Mówimy, że najpierw muszą cię pokochać, żeby cię kupić – dodaje.
Inną cechą charakterystyczną dla młodego pokolenia jest chęć dzielenia się z innymi i pomagania potrzebującym. - Millenialsi mają dobre serce. Ponad 80 proc. z nich angażuje się w akcje charytatywne – podkreśla Stańczak. Firmy angażujące się w działalność dobroczynną są zatem lepiej przez nich postrzegane.