Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biura podróży

Mouzenidis chce rosnšć 100 procent rocznie

Kierownictwo Mouzenidis Travel Polska podczas grudniowych targów turystycznych Grecka Panorama. Od lewej: prezes Georgios Vafidis, dyrektor sprzedaży Artur Rezner, członek zarzšdu Beniamin Vafidis
Filip Frydrykiewicz
Popyt na greckie wakacje, dobrze dobrane hotele i œcisła współpraca z agentami turystycznymi – zdecydowały o sukcesie Mouzenidisa w mijajšcym roku, ocenia dyrektor sprzedaży tego biura podróży Artur Rezner

W tym roku biuro podróży obsłużyło około oœmiu tysięcy turystów. To dwa razy więcej niż rok wczeœniej. Mouzenidis Travel, polska spółka należšca do greckiego holdingu Mouzenidis Group, obecna jest na polskim rynku stosunkowo krótko. Miniony rok był jej drugim pełnym sezonem. Specjalizuje się w organizowaniu wakacji w Grecji, a oferowała w tym roku hotele na Krecie, na półwyspie Chalcydyckim, na tzw. Riwierze Olimpijskiej i na Rodos.

– Nasze samoloty, należšcej do Mouzenidis Group linii lotniczej Ellinair, latały wypełnione w ponad 90-procentach, a zainteresowanie wyjazdami w drugiej połowie sezonu było tak duże, że na 30 wrzeœnia wyczarterowaliœmy w Ellinairze dwa dodatkowe rejsy z Katowic i Warszawy dla 300 klientów – relacjonuje Rezner. Sezon udało się utrzymać do paŸdziernika - ostatnie samoloty Mouzenidisa wróciły z Grecji 10 paŸdziernika.

Klienci Mouzenidisa Travel wybierali zazwyczaj pobyty tygodniowe w obiektach trzy- i czterogwiazdkowych. Jak zapewnia Rezner, chętnie szczególnie korzystali z dwunastu rodzinnych hoteli, należšcej do holdingu Mouzenidis sieci Bomo Club.

Spółka nie musiała opuszczać cen poniżej poziomu gwarantujšcego jej marżę, dzięki temu zanotuje na koniec roku pozytywny wynik finansowy.

– Najlepsze wyniki mamy na Krecie – ponad 120 procent wzrostu. Ale pracujemy nad ponownym zainteresowaniem Polaków półwyspem Chalcydyckim i Riwierš Olimpijskš, które kiedyœ popularne, dzięki możliwoœci dojechania tam z Polski samochodem, nadal kojarzš się z dojazdem własnym, tymczasem teraz oferujemy loty samolotem do Salonik, skšd szybko można dostać się do obu regionów – dodaje członek zarzšdu Mouzenidis Travel i dyrektor marketingu Beniamin Vafidis.

Mouzenidis opiera swojš sprzedaż niemal wyłšcznie na współpracy z agentami turystycznymi. I w tej dziedzinie zanotował w mijajšcym roku sukces – z czterdziestoma sprzedawcami podpisał umowy na prowadzenie tak zwanych biur partnerskich. Sklepy z witrynami oznaczonymi jego logo pojawiły się między innymi w Łodzi (4 salony), Warszawie, Krakowie (po 3), Katowicach, Bielsku-Białej i w Tarnowskich Górach (po 2).

- Nasi partnerzy, oprócz dużego wsparcia marketingowego, mogš liczyć na dodatkowe szkolenia, wyjazdy studyjne i wyższe prowizje – wyjaœnia Rezner. – Cieszy nas, że sš agenci, którzy w tak krótkim czasie nam zaufali, przekonali się, że jesteœmy solidnym partnerem. Liczymy, że do końca przyszłego roku podwoimy liczbę biur partnerskich – dodaje.

Plany na nowy rok? Mouzenidis Travel dodał do oferty na Polskę nowe kierunki – modnš wœród polskich turystów wyspę Zakintos i mniej odwiedzanš Tasos. – Oferujemy tam kilka hoteli z wyżywieniem w systemie all inclusive, co jest szczególnie chętnie widziane przez klientów – wymienia Rezner.

W oœmiu hotelach oferowanych przez Mouznidisa majš także zaczšć działać polskie animacje. Organizator zapowiadał wprawdzie, że takie zajęcia dla dzieci będš prowadzone już w tym roku, ale tego planu nie udało mu się zrealizować. Teraz, jak zapewnia Rezner, jest zdeterminowany, by doprowadzić do uruchomienia animacji. – Klienci pytali często o polskie zajęcia - przyznaje.

Mouzenidis prowadzi już w swoich hotelach kluby pod nazwš Greko Leto. Zajęcia sš tam jednak prowadzone po rosyjsku (najwięcej klientów Mouzenidisa pochodzi z Rosji i Ukrainy). – W co najmniej oœmiu klubach pojawiš się animatorzy dwujęzyczni – deklaruje Rezner.

Biuro podróży rozszerza też działalnoœć, włšczajšc do siatki wylotów nowy port lotniczy – Gdańsk. W sumie będzie więc zabierać klientów bezpoœrednio z czterech miast: Warszawy, Katowic, Poznania i Gdańska.

Spodziewany efekt? – Zamierzamy ponownie podwoić liczbę naszych klientów. W 2018 roku przewieziemy ich już 16 tysięcy – planuje Vafidis.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL