Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biura podróży

TUI: Rosnšce ceny w Hiszpanii pomogły Turcji

AFP
W Grupie TUI Turcja mocno zyskuje na popularnoœci. Liczba rezerwacji na wakacje 2018 roku do tego kraju już teraz jest o 70 procent wyższa niż w tym samym czasie rok temu

Fritz Joussen, prezes Grupy TUI, niejednokrotnie zapowiadał, że wysokie koszty pobytów w Hiszpanii spowodujš w końcu, że kraje, które w ostatnim czasie straciły na znaczeniu wœród europejskich turystów, zacznš odzyskiwać goœci. Jego przewidywania się sprawdziły.

– Ceny w Hiszpanii były bardzo, bardzo wysokie, ale wreszcie trochę spadajš. Teraz do łask wraca jednak Turcja, prawdopodobnie dlatego, że jedzie do niej właœnie częœć klientów z Hiszpanii. My mamy jednak swoje miejsce na obu rynkach – opisuje Joussen, cytowany przez brytyjski portal branżowy TTG Media.

Prezes TUI dodaje, że liczba rezerwacji do Turcji na kolejne lato już teraz jest o 70 procent wyższa niż w tym samym czasie rok wczeœniej. Zdaniem Joussena w cišgu kilku lat w kraju tym zacznie brakować miejsc w dobrych hotelach, więc TUI zamierza tam inwestować.

Jak opisuje, w Wielkiej Brytanii na znaczeniu zyskujš też inne kierunki spoza strefy euro, co zwišzane jest ze spadkiem wartoœci funta wobec dolara i euro. TUI już teraz inwestuje więc w Chorwacji i Bułgarii.

Joussen z optymizmem patrzy na rozwój brytyjskiego rynku turystycznego. – Dane historyczne pokazujš, że tutejsi klienci wydajš na wakacje po tysišc funtów. Nasze badania wskazujš, że ta wartoœć się utrzyma – mówi Joussen. Dodaje, że grupa rozwija działalnoœć jednoczeœnie w wielu miejscach, stajšc się firmš o œwiatowym zasięgu. Celem koncernu jest bowiem zapełnianie miejsc w hotelach klientami z różnych krajów.

– Do tej pory budowaliœmy hotele i zarzšdzaliœmy nimi w basenie Morza Œródziemnego. Nowe przedsięwzięcia obejmujš natomiast głównie Karaiby i Azję Południowo-Wschodniš – wyjaœnia.

Latem touroperator wysyła na Karaiby turystów z Europy, zimš samoloty przekazywane sš do spółki w Kanadzie. – Coraz więcej Amerykanów ma paszporty, a ich głównym celem podróży sš Karaiby. Notujemy tam obłożenie sięgajšce 95 procent – dodaje Joussen.

Jak opisuje, podobnie wyglšda sytuacja w Azji Południowo-Wschodniej, gdzie w sezonie letnim touroperator organizuje rejsy. Zdaniem szefa TUI największy potencjał tkwi w tym wypadku w turystach z Japonii, Chin i Korei Południowej. Obywatele Państwa Œrodka już teraz coraz liczniej podróżujš na Malediwy i Mauritius oraz do Tajlandii.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL