Biura podróży

Nowy gracz w ubezpieczeniach turystycznych

Dyrektorem sprzedaży w nowej firmie został Rafał Buczak
materiały prasowe
Szybkość, elastyczność i jakość – te trzy przymioty mają zapewnić niemieckiej firmie ubezpieczeniowej HanseMerkur Reiseversicherung sukces w Polsce

Firma weszła właśnie na rynek polski. Jej dyrektorem sprzedaży został Rafał Buczak, jeszcze kilka miesięcy temu odpowiedzialny za sprzedaż w biurze podróży Neckermann Polska. HanseMerkur Reiseversicherung zamierza sprzedawać w Polsce ubezpieczenia podróżne i wystawiać gwarancje touroperatorom.

Jej szefowie nie chcą na razie mówić, jakie miejsce widzą dla siebie na rynku polskim. – Mamy oczywiście biznes plan, ale nie będziemy go zdradzać – mówi członek zarządu HanseMerkur Reiseversicherung Andreas Gent. I dodaje, że firma przeanalizowała sytuację w Polsce i doszła do wniosku, że jest na polskim rynku miejsce dla jeszcze jednego gracza.

Duży może więcej?

A gracz to nie byle jaki – druga po Europäische Reiseversicherung firma ubezpieczeniowa pod względem wielkości obrotów w Niemczech, jedna z ośmiu spółek szczycącego się 140-letnią historią koncernu HanseMerkur, specjalizującego się w ubezpieczaniu ludzi. Zeszły rok koncern zamknął sumą 1,78 mld euro przychodów ze składek. Ubezpieczył 8,7 mln ludzi. Działa w Niemczech i Austrii, ale swoje polisy sprzedaje także poprzez różnojęzyczne strony internetowe, w tym angielską, francuską, włoską i chorwacką, a od czwartku także polską. Ma biura w Dubaju, Szanghaju i Wiedniu.

Od 38 lat, obok innych ubezpieczeń, głównie zdrowotnych, HanseMerkur sprzedaje także ubezpieczenia turystyczne. Przychody HanseMerkur Reiseversicherung z tego tytułu wyniosły w 2014 roku 193 mln euro i były o 21,6 procent większe niż rok wcześniej.

Damy duże prowizje

W Niemczech towarzystwo ubezpieczeniowe współpracuje z takimi firmami jak Germanwings, Opodo, TUI Fly, TUI Cruises, FTI Touristik, FTI Cruises, DER Part, Lufthansa City Center. Razem ubezpiecza około 500 średnich i małych touroperatorów i 1000 agentów turystycznych.

Produkty spółki dla turystów to polisy zapewniające ubezpieczenie od: kosztów leczenia, NNW, odpowiedzialności cywilnej, odwołania podróży, przerwania podróży, pomocy w podróży (assistance), a także dla turystów uprawiających sporty.

Firma oferuje swoje usługi również samym touroperatorom, którzy potrzebują gwarancji zgodnej z ustawą o usługach turystycznych. Przyznają zarazem, że choć podołaliby wystawieniu zabezpieczenia największym firmom, których gwarancje sięgają stu kilkudziesięciu milionów, myślą raczej o zdobyciu klientów wśród średnich i małych organizatorów. – Kilku wyraziło wstępnie zainteresowanie. Ale dopiero teraz rozpoczniemy prawdziwe rozmowy – wyjaśnia Buczak, pytany czy ma już jakichś klientów.

Od touroperatora do ubezpieczyciela

Na pytanie, co wyróżnia HanseMerkura, co miałoby skłonić biura podróży i agentów turystycznych do podjęcia współpracy z tą firmą, Gent odpowiada: Jesteśmy szybcy, jesteśmy elastyczni, jesteśmy dobrzy. A Buczak dodaje, że o ile średnia prowizja za sprzedaż ubezpieczeń turystycznych to 25 procent, to jego firma oferuje sprzedawcy jeszcze większą część.

- Mamy nadzieję, że w Polsce będziemy znaczącym ubezpieczycielem w dziedzinie turystyki – deklaruje Andreas Gent. Ale zastrzega: - Nie chodzi nam, by szybko urosnąć, ale systematycznie i z zachowaniem rentowności. Widzimy się jako firma, która nie oferuje tanich produktów, ale za to wysokiej jakości, z rozwiązaniami dopasowanymi do potrzeb odbiorców. W Niemczech, produkty nasze są regularnie wyróżniane przez organizacje konsumenckie.

Na razie biuro HanseMerkur tworzą dwie osoby – Rafał Buczak i Renata Łątka. Oboje dla HanseMerkura opuścili biuro podróży Neckermann.

Buczak, rocznik 1978, jako dziecko cztery lata mieszkał z rodzicami w Hamburgu (tak się składa, że HanseMerkur to firma pochodząca z Hamburga i mająca tam siedzibę). W 2007 roku obronił pracę magisterską na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku stosunki międzynarodowe, a w 2010 roku ukończył też studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego z zarządzania i marketingu. Jeszcze na studiach rozpoczął pracę Neckermann Polska, gdzie w ciągu 15 lat doszedł do stanowiska dyrektora sprzedaży.

W maju dołączyła do niego Renata Łątka, która wcześniej w Neckermannie była specjalistą od marketingu. W HanseMerkurze odpowiada ona za koordynację i za wizerunek firmy w sieci.

HanseMerkur Reiseversicherung AG (HMR) ma ponad 20 procent udziału w rynku niemieckim i z tym wynikiem jest drugim co do wielkości ubezpieczycielem turystycznym. HMR należy do HanseMerkur Versicherungsgruppe, działającego w całych Niemczech ubezpieczyciela, którego obroty w 2014 r. wyniosły 1.78 mln euro. Jako lider wśród ubezpieczycieli biur podróży z sektora turystyki autokarowej i rejsów wycieczkowych, HMR osiągnął wynik 163 mln euro w 2014 roku. 54 procent tej sumy pochodzi z segmentu stricte turystycznego, a pozostałe 46 procent z business travel. HMR oferuje zarówno produkty standardowe, jak i przygotowane specjalnie według potrzeb klientów.

Źródło: turystyka.rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL