Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biura podróży

Cook: Sprzedajemy to, na czym zarabiamy najwięcej

fot. thomascook.com
Materiały promocyjne
Przychody o 7 procent wyższe niż przed rokiem, mniejsza sezonowa strata operacyjna i sprzedaż zgodna z przewidywaniami – Grupa Thomasa Cooka podsumowała pierwszy kwartał nowego roku rozliczeniowego

Peter Fankhauser, prezes Grupy Thomasa Cooka, mówi, że choć sprzedaż tak naprawdę dopiero ruszyła, już dziœ można uznać, że rok zaczšł się dobrze. Jednym z czynników, które pozwoliły osišgnšć przychody wyższe o 7 procent (porównujšc rok do roku), sš dobre wyniki linii lotniczych należšcych do koncernu.

– Z naszych dotychczasowych obserwacji wynika, że klienci nadal chcš spędzać wakacje za granicš. Podjęliœmy działania, które majš sprostać rosnšcemu popytowi na wyjazdy do wschodniej częœci basenu Morza Œródziemnego – mówi Fankhauser. Jak dodaje, koncernowi udało się już przerzucić częœć programu z wysp hiszpańskich, czyli z rynku, w którym nacisk na obniżanie marży jest duży, na inne kierunki, m.in. Egipt i Turcję.

- Wzmocniliœmy też naszš grupę lotniczš. O 10 procent zwiększyliœmy liczbę miejsc na lato 2018 roku – podaje Fankhauser. Rozwój obejmie przede wszystkim linię Condor i rynek niemiecki.

W pierwszym kwartale tego roku (liczonym od 1 paŸdziernika do 30 grudnia) przychody grupy wzrosły o 7 procent, do 1,75 miliarda funtów. Zysk brutto wyniósł 376 milionów funtów, był więc wyższy (porównujšc rok do roku) o 16 milionów funtów. Marża brutto osišgnęła wartoœć 21,5 procent i była o 50 punktów bazowych mniejsza niż rok wczeœniej, głównie z powodu wyższych kosztów hoteli w Hiszpanii i mniejszego udziału w sprzedaży dalekich krajów.

Sezonowa strata operacyjna dla całej grupy wyniosła 42 miliony funtów i była mniejsza o 10 milionów funtów niż w tym samym czasie rok wczeœniej. W wypadku biznesu touroperatorskiego wyniosła ona 22 miliony funtów (spadek o milion funtów). Cook poinformował również, że w pierwszym kwartale zamknšł 26 salonów w Wielkiej Brytanii, ponieważ coraz więcej klientów kupuje tam przez internet.

Grupa podsumowała też sprzedaż oferty na sezon zimowy i letni. W przypadku tego pierwszego, do 31 grudnia 2017 roku 80 procent ofert zostało wyprzedanych, co jest wynikiem podobnym do zeszłorocznego. Liczba rezerwacji jest jednak większa o 8 procent, głównie dzięki dużemu zainteresowaniu Wyspami Kanaryjskimi i Egiptem. Choć ceny sš generalnie większe niż rok wczeœniej, to jednak œredni koszt wycieczki spadł o 1 procent (rok do roku), głównie dzięki większemu udziałowi w sprzedaży krajów bliskiego i œredniego zasięgu.

Odnoszšc się do programu letniego, firma poinformowała, że na koniec pierwszego kwartału zarezerwowanych zostało 34 procent ofert. To o 3 procent więcej niż w tym samym czasie rok wczeœniej. Największym zainteresowaniem cieszš się Turcja, Egipt i Grecja, natomiast popyt na wakacje w Hiszpanii "normalizuje się". Firma poszerzyła program w Czarnogórze, na Sardynii, w Chorwacji, na Riwierze Olimpijskiej, w Złotych Piaskach, na Costa Brava i Maderze.

Grupa przewiduje, że ten rok rozliczeniowy zakończy się zgodnie z wczeœniejszymi kalkulacjami.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL