Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biura podróży

Agenci śpiewajš, tańczš i opowiadajš o wyjazdach

Facebook.com/schauinslandreisen
Niemiecki touroperator Schauinsland-Reisen pisze musical, by w ten sposób spopularyzować oferowane przez siebie wyjazdy. Głównš rolę grać w nim będzie firmowa maskotka, Katta.

Gerald Kassner, właœciciel Schauninsland-Reisen, chce przycišgnšć do swojej firmy także młodszych klientów. W tym celu wykorzystuje nietypowe narzędzia marketingowe – organizuje wydarzenia, sponsoruje imprezy sportowe i współpracuje z osobowoœciami medialnymi. – Szukamy zawsze jakiejœ historii przy działaniach marketingowych – mówi Kassner w rozmowie z portalem branżowym FVW. – Chcemy przy tym przybliżyć konsumentowi markę Schauinsland, żeby sieci agencyjnej było łatwiej nas sprzedawać. Dla nas agenci sš bardzo ważni – dodaje.

Obecnie touroperator szykuje nowy projekt promocyjny – jego zespół napisze musical, którego głównym bohaterem będzie firmowa maskotka, Katta. Premiera przedstawienia pod tytułem „Katta i podróż do błyszczšcego banana" odbędzie się 24 czerwca w teatrze muzycznym w Duisburgu. – Na razie udział w tej akcji sprawia wszystkim wielkš przyjemnoœć. A jak efekt odbierze publicznoœć, zobaczymy – dodaje Kassner. W styczniu na rynek wejdzie płyta CD z piosenkami skomponowanymi specjalnie dla Katty, które œpiewane sš przez gwiazdę musicalowš Judith Lefeber i piosenkarza pop Markusa Beckera.

Maskotka wykorzystywana jest przez organizatora w różnych celach. „Œwiat Katty" to strona internetowa z grami, informacjami, zagadkami i dziennikiem podróży oraz sklepem internetowym, w którym można kupić zabawki i ksišżki, które wydrukowano w nakładzie 310 tysięcy egzemplarzy. 75 procent z nich już zostało sprzedanych, podobnie jak 80 procent z 7 tysięcy wyprodukowanych pluszaków.

Schauinsland-Reisen ma doœwiadczenie w wykorzystywaniu nietypowych form promocji. W ostatnich dwóch latach zbudował najwyższy zamek piaskowy na œwiecie w Duisburgu. Szybko stał się on miejskš atrakcjš turystycznš. Zobaczyć go przyjechało 750 tysięcy ludzi. On-line podziwiało go 4 miliony widzów. Przy okazji wydarzenia sprzedano 8 tysięcy różnych gadżetów firmowych organizatora.

Firma przeznacza 0,15 procent obrotu na działania marketingowe. To około 2 milionów euro rocznie. Jak twierdzi FVW, dysponuje więc o wiele mniejszym budżetem niż konkurencja.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL