Na co skarżyli się klienci biur podróży w 2017 roku

Po tegorocznych wakacjach turyści zgłosili 15 proc. więcej skarg na przewoźników czy hotelarzy niż w tym samym okresie w ubiegłym roku.

Publikacja: 24.10.2017 14:05

Na co skarżyli się klienci biur podróży w 2017 roku

Foto: Adobe Stock

Powrót z zagranicznych wakacji nie dla każdego należy do najprzyjemniejszych momentów. I nie dlatego, że trzeba wracać do szarej codzienności. Niektórym turystom zagraniczny wyjazd się nie udał przez problem z podróżą samolotem. Innym wakacje popsuli hotelarze czy firmy wynajmujące auta. Niestety, takich nieszczęśliwców jest więcej niż przed rokiem.

O ile w 2016 roku w okresie od czerwca do września Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK Polska) otrzymało 506 skarg na usługi wakacyjne, to w tym roku było ich już 597 – 15 proc. więcej. Wzrost ten dotyczy wszystkich wakacyjnych usług. Jeżeli chodzi o turystów niezadowolonych z usług hotelarskich, to w tym roku zgłosili oni 7 proc. więcej skarg do ECK Polska.

W 2017 r. turyści najczęściej skarżyli się na przewoźników lotniczych – 65 proc. wszystkich zgłoszeń. Skargi do ECK wpływają jednak dopiero , gdy przewoźnik nie rozpatrzy pozytywnie reklamacji podróżnego. Dlatego takich turystów, którym spóźnił się lot, zgubiono bądź poniszczono bagaż, ale przewoźnik to w jakiś sposób zrekompensował było zapewne więcej.

Druga usługą, na która w tym roku najczęściej skarżyli się do ECK podróżni był wynajem hoteli – 17 proc.. Bywa, że wynajęty pokój odbiega od standardu z oferty (np. rak klimatyzacji) albo nie jest w stanie pomieścić np. większej rodziny.

Na problemy z wynajmem aut skarg było 10 proc.. Jeden z polskich turytów miał problem z porysowanym samochodem z wypożyczalni. Pojazd miał być ubezpieczony (takie zapewnienie było w ofercie), ale na koniec wakacji okazało się, że auto jednak nie miało polisy AC. Turysta musiał więc wyłożyć na naprawę z własnej kieszeni i dopiero po interwencji ECK Polska odzyskał pieniądze.

Pozostałe skargi w okresie wakacyjnym dotyczyły koncertów (5 proc.) oraz innych usług (3 proc.).

Powrót z zagranicznych wakacji nie dla każdego należy do najprzyjemniejszych momentów. I nie dlatego, że trzeba wracać do szarej codzienności. Niektórym turystom zagraniczny wyjazd się nie udał przez problem z podróżą samolotem. Innym wakacje popsuli hotelarze czy firmy wynajmujące auta. Niestety, takich nieszczęśliwców jest więcej niż przed rokiem.

O ile w 2016 roku w okresie od czerwca do września Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK Polska) otrzymało 506 skarg na usługi wakacyjne, to w tym roku było ich już 597 – 15 proc. więcej. Wzrost ten dotyczy wszystkich wakacyjnych usług. Jeżeli chodzi o turystów niezadowolonych z usług hotelarskich, to w tym roku zgłosili oni 7 proc. więcej skarg do ECK Polska.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Prawo karne
Przeszukanie u posła Mejzy. Policja znalazła nieujawniony gabinet
Prawo dla Ciebie
Nowe prawo dla dronów: znikają loty "rekreacyjne i sportowe"
Edukacja i wychowanie
Afera w Collegium Humanum. Wykładowca: w Polsce nie ma drugiej takiej „drukarni”
Edukacja i wychowanie
Rozporządzenie o likwidacji zadań domowych niezgodne z Konstytucją?
Praca, Emerytury i renty
Są nowe tablice GUS o długości trwania życia. Emerytury będą niższe