Popularność bankowości online - Polacy liderami

Aż 91 proc. Polaków badanych przez Mastercard zadeklarowało, że dokonuje transakcji finansowych online lub przez aplikację mobilną przynajmniej raz w miesiącu.

Publikacja: 10.07.2017 11:54

Popularność bankowości online - Polacy liderami

Foto: Bloomberg

To jest najlepszym wynikiem w Europie (ex aequo z Holandią, przy średniej europejskiej 85 proc.). Z najnowszego raportu Mastercard wynika, że doceniamy zmiany zachodzące w ofercie banków w efekcie cyfryzacji. Jesteśmy wręcz entuzjastami bankowości cyfrowej. Dostęp do konta przez internet stał się standardem w ofercie polskich banków, a kilka milionów Polaków korzysta z tych usług za pośrednictwem smartfona. Niemal co drugi respondent z Polski (45 proc.) dokonuje transakcji online przynajmniej raz w tygodniu (średnia europejska 38 proc.). 68 proc. twierdzi, że chętnie korzysta z nowych, elektronicznych rozwiązań, które sprawiają, że „bankowanie" jest prostsze i bezpieczniejsze. Z drugiej strony, tylko 2 proc. ankietowanych z Polski uważa, że tradycyjna bankowość im wystarcza i nie oczekują żadnych usprawnień (średnia europejska 5 proc.).

Z danych Mastercard wynika, że - wśród zalet cyfrowej bankowości - Polacy najbardziej doceniają prostotę i łatwość użycia (63 proc.), oszczędność czasu (59 proc.), bezpieczeństwo (51 proc., najwyższy wskaźnik w Europie) oraz niskie opłaty (48 proc., również najwięcej w Europie). Z kolei zastanawiając się nad zmianami, które powinien wprowadzić ich bank, na pierwszym miejscu Polacy wymieniają możliwość łatwego korzystania z bankowości z dowolnego miejsca (37 proc.), a następnie przejrzystość i możliwość kontrolowania swoich wydatków w czasie rzeczywistym (34 proc.).

Coraz częściej Polacy wolą korzystać z usług finansowych z pomocą komputera lub smartfona niż odwiedzać bankowe oddziały. W badaniu Mastercard tylko 35 proc. z nich zadeklarowało, że było z wizytą w banku w ciągu ostatniego miesiąca. Z kolei 70 proc. odwiedziło swój bank w ciągu ostatniego roku. 91 proc. ankietowanych z Polski uważa, że za 10 lat stacjonarne oddziały banków wciąż będą istniały, ale 68 proc. jest zdania, że będzie ich coraz mniej.

- Banki działające na polskim rynku często jako pierwsze wprowadzają nowatorskie rozwiązania, służąc instytucjom zagranicznym jako wzór do naśladowania - komentuje Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Jak zaznacza, konsumenci oczekują dziś prostych i bezpiecznych rozwiązań elektronicznych, a aplikacje mobilne, które funkcjonują dziś w Polsce, należą do najbardziej zaawansowanych w Europie.

- Coraz częściej integrują też funkcje zbliżeniowych płatności mobilnych i inne nowatorskie rozwiązania, takie jak biometryczne potwierdzanie tożsamości - dodaje.

To jest najlepszym wynikiem w Europie (ex aequo z Holandią, przy średniej europejskiej 85 proc.). Z najnowszego raportu Mastercard wynika, że doceniamy zmiany zachodzące w ofercie banków w efekcie cyfryzacji. Jesteśmy wręcz entuzjastami bankowości cyfrowej. Dostęp do konta przez internet stał się standardem w ofercie polskich banków, a kilka milionów Polaków korzysta z tych usług za pośrednictwem smartfona. Niemal co drugi respondent z Polski (45 proc.) dokonuje transakcji online przynajmniej raz w tygodniu (średnia europejska 38 proc.). 68 proc. twierdzi, że chętnie korzysta z nowych, elektronicznych rozwiązań, które sprawiają, że „bankowanie" jest prostsze i bezpieczniejsze. Z drugiej strony, tylko 2 proc. ankietowanych z Polski uważa, że tradycyjna bankowość im wystarcza i nie oczekują żadnych usprawnień (średnia europejska 5 proc.).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Banki
NBP potwierdza: List Adama Glapińskiego do premiera został wysłany
Banki
Zarząd NBP broni Adama Glapińskiego. "To próba złamania niezależności banku"
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wspiera ważne dla społeczeństwa inwestycje
Banki
PKO BP ma już nowego prezesa. Kto pokieruje największym polskim bankiem?
Banki
"FT": Adam Glapiński chce zakończyć spór z rządem. Pisze do Donalda Tuska