Alior wprowadza weryfikację wideo

Alior jako pierwszy w Polsce bank wprowadza wideoweryfikację w otwieraniu rachunków osobistych. Dzięki temu decyzję banku można otrzymać nawet w 10 minut, bez wychodzenia z domu.

Aktualizacja: 26.05.2017 13:03 Publikacja: 26.05.2017 12:50

Foto: Materiał prasowy

Rozmowa wideo to kolejny sposób na weryfikację tożsamości. Dzięki temu rozwiązaniu cały proces realizowany jest zdalnie, przebiega szybko, sprawnie i bezpiecznie. Od klienta wymagane jest tylko wpisanie kilku podstawowych danych, resztę uzupełnia za niego konsultant. Klienci mogą skorzystać z tej metody poprzez wniosek internetowy dostępny na portalu banku po wybraniu konkretnego rachunku. Alior twierdzi, że jest pierwszy (jego rozwiązanie działa od czwartku), ale działający wyłącznie w internecie Inbank także wprowadzający teraz to rozwiązanie w formie pilotażu przekonuje, że to on był pionierem na polskim rynku.

Podczas połączenia wideo z konsultantem wystarczy mieć przy sobie tylko dowód osobisty i telefon. W trakcie rozmowy wykonywane są zdjęcia twarzy klienta oraz dokumentu tożsamości. W kanale wideo podczas rozmowy weryfikowane są zabezpieczenia dowodu oraz tożsamość osoby chcącej otworzyć konto, dzięki czemu nie są wymagane dodatkowe przelewy weryfikacyjne, spotkania z kurierem, czy wizyty w oddziale banku. Założenie konta w procesie wideoweryfikacji jest traktowane przez bank na równi z wizytą w oddziale.

Dzięki zastosowaniu technologii OCR, służącej do rozpoznawania tekstu, wniosek wypełniany jest automatycznie danymi z dowodu osobistego, którego zdjęcia wykonano. Klient autoryzuje dyspozycję, podając kod wysłany na numer jego telefonu. Po zakończeniu połączenia weryfikowane są dane i autentyczność dokumentu oraz wizerunek klienta.

– Wideoweryfikacja to jeden z licznych projektów realizowanych przez Alior Bank w ramach strategii „cyfrowego buntownika" – mówi Marcin Kobus, dyrektor Zespołu Produktów Oszczędnościowych Klientów Indywidualnych. – Potwierdzanie tożsamości poprzez wideo to innowacyjny, nie tylko na polskim rynku, sposób na zawieranie umów z wykorzystaniem kanałów komunikacji zdalnej. W Alior Banku w ramach jednego połączenia weryfikujemy tożsamość klienta, który chce założyć rachunek. Planujemy wykorzystać ten proces również przy zawieraniu umów o inne produkty banku – tłumaczy Kobus.

O decyzji dotyczącej akceptacji lub odrzucenia wniosku klient dowiaduje się w ciągu kilku minut od zakończenia rozmowy z konsultantem. Otrzymuje informację pocztą elektroniczną na adres podany we wniosku. Jeśli decyzja jest pozytywna, to wraz z potwierdzeniem założenia rachunku w wiadomości e-mail przesyłane są również wszystkie niezbędne dokumenty z instrukcjami, jak korzystać z nowo otwartego konta. Rachunek jest w pełni aktywny, umożliwia korzystanie z Systemu Bankowości Internetowej, w tym wnioskowanie o kolejne produkty banku takie jak lokaty, rachunek w Biurze Maklerskim, czy pożyczka gotówkowa. Dodatkowo proces wideoweryfikacji obejmuje możliwość złożenia deklaracji podatkowej FATCA.

Aby otworzyć rachunek przy pomocy wideoweryfikacji, niezbędna jest kamera o rozdzielczości co najmniej 720 pikseli, a także mikrofon. Komputery użytkowników powinny być wyposażone w nowsze wersje przeglądarki Chrome lub Mozilla Firefox.

Wnioski składane w kanale wideo obsługuje Wirtualny Oddział, z którego klienci mogą korzystać codziennie w godz. 08.00-22.00. Przy pomocy wideoweryfikacji można otworzyć: Konto Wyższej Jakości, Konto Rozsądne, Konto Internetowe, a także kartę płatnicza do rachunku (film instruktażowy znajduje się na stronie internetowej). Już wkrótce bank udostępni także wideoweryfikację w procesie zakładania rachunku w Kantorze Walutowym.

Rozmowa wideo to kolejny sposób na weryfikację tożsamości. Dzięki temu rozwiązaniu cały proces realizowany jest zdalnie, przebiega szybko, sprawnie i bezpiecznie. Od klienta wymagane jest tylko wpisanie kilku podstawowych danych, resztę uzupełnia za niego konsultant. Klienci mogą skorzystać z tej metody poprzez wniosek internetowy dostępny na portalu banku po wybraniu konkretnego rachunku. Alior twierdzi, że jest pierwszy (jego rozwiązanie działa od czwartku), ale działający wyłącznie w internecie Inbank także wprowadzający teraz to rozwiązanie w formie pilotażu przekonuje, że to on był pionierem na polskim rynku.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Materiał partnera
Czasem dobrze pozbyć się należności
Banki
NBP potwierdza: List Adama Glapińskiego do premiera został wysłany
Banki
Zarząd NBP broni Adama Glapińskiego. "To próba złamania niezależności banku"
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wspiera ważne dla społeczeństwa inwestycje
Banki
PKO BP ma już nowego prezesa. Kto pokieruje największym polskim bankiem?