#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Rybak: Banki to pomost między obywatelem a urzędem

Spośród ponad 1 mln utworzonych profili zaufanych, 30 proc. zostało utworzonych poprzez banki – mówi Wojciech Rybak, Członek Zarządu Banku Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 25.07.2017 13:06 Publikacja: 25.07.2017 11:57

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Rybak: Banki to pomost między obywatelem a urzędem

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że e-administracja w Polsce rozwija się również dzięki współpracy z bankowymi systemami informatycznymi.

- Są one ścieżką wejścia i potwierdzenia tożsamości obywatela przy korzystaniu z usług e-administracji – mówił Rybak.

Przypomniał, że pierwszą masową użytecznością było wnioskowanie o przyznanie środków z programu 500+.

- Około 2 mln wniosków zostało złożonych poprzez kanał bankowy – mówił.

- W Banku Millennium od 1 sierpnia wprowadzamy możliwość składania nowego wniosku, zgodnie z nowelizacją ustawy – dodał.

Rybak zaznaczył, że dzisiaj droga elektroniczną możemy wnioskować o wydanie podstawowych dokumentów jak dowód osobisty czy prawo jazdy.

- Można też sprawdzić punkty karne, które kierowca ma na swoim koncie – stwierdził.

Podkreślił, że te czynności możemy robić poza godzinami pracy urzędów, które często kolidują z naszą pracą.

Rybak wyliczył, że spośród ponad 1 mln utworzonych profili zaufanych, 30 proc. zostało utworzonych poprzez banki. - Ponad 10 proc. z nich zostało utworzone w Banku Millennium – zaznaczył.

Wyjaśnił, że bank udostępnia tego typu usługi zupełnie bezpłatnie z punktu widzenia klientów, inwestując swoje środki i czas, aby zapewnić jak najlepszą jakość serwisu. - Jakość usług i zadowolenie naszych klientów to priorytety - mówił Rybak.

Zaznaczył, że to państwo zbudowało system e-administracji, który działa na serwerach Ministerstwa Cyfryzacji.

- Banki zapewniają szybki, wygodny i bezpieczny do niej dostęp poprzez narzędzie, które jest dla obywatela intuicyjne. Chodzi o rachunek bankowy i metody logowania się. Jesteśmy pomostem pomiędzy obywatelem a urzędem – tłumaczył.

Gość dodał, że drugim dużym kanałem jest platforma usług ubezpieczeniowych w ZUS, gdzie możemy sprawdzić czy są opłacane składki przez pracodawcę, albo jaka będzie hipotetyczna wysokość naszej emerytury.

Gość przyznał, że e-administracja w Polsce rozwija się również dzięki współpracy z bankowymi systemami informatycznymi.

- Są one ścieżką wejścia i potwierdzenia tożsamości obywatela przy korzystaniu z usług e-administracji – mówił Rybak.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Materiał partnera
Czasem dobrze pozbyć się należności
Banki
NBP potwierdza: List Adama Glapińskiego do premiera został wysłany
Banki
Zarząd NBP broni Adama Glapińskiego. "To próba złamania niezależności banku"
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wspiera ważne dla społeczeństwa inwestycje
Banki
PKO BP ma już nowego prezesa. Kto pokieruje największym polskim bankiem?