Wschodzące gwiazdy

Ciekawych firm, które mocno wystartowały z bloków startowych i rozwijają się bardzo dynamicznie, jest naprawdę dużo, a wyłonienie kilku liderów jest nie lada problemem. Poniżej prezentujemy jedynie wąską grupę – należy pamiętać, że to grono jest zdecydowanie szersze.

Publikacja: 21.02.2017 18:38

Foto: materiały prasowe

- Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu

Studiował na Politechnice Krakowskiej, w Warszawskiej Szkole Filmowej i na Polish Open University w Krakowie. Z branżą gier związany od kilkunastu lat. Od 2006 r. sprawował funkcje zarządzające w studiach deweloperskich, a od 2008 r. objął stery Bloober Teamu. Pod jego kierownictwem grupa mocno rozwinęła biznes. Znalazła również swoją specjalizację: koncentruje się na tworzeniu mrocznych thrillerów i horrorów. Spółka jest notowana na NewConnect, ale rynek ten jest już dla niej za ciasny – w tym roku przeskoczy na GPW. Babieno mocno angażuje się w działalność edukacyjną w branży. Jest wykładowcą, a także współtwórcą programu studiów podyplomowych Europejska Akademia Gier, organizowanych przez Uniwersytet Jagielloński we współpracy z Akademią Górniczo-Hutniczą. Na zaproszenie rządu Kanady wykładał też na Jaloo Festival of Animation and Gaming.

- Tomasz Grudziński, prezes Artifex Mundi

Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach, z branżą gier komputerowych związany od początku swojej kariery zawodowej. W 2006 r. wspólnie z grupą przyjaciół, którzy podobnie jak on byli pasjonatami programowania, założył studio Artifex Mundi, co po łacinie oznacza „artysta świata". Początkowo katowicka firma mieściła się w małym biurze i zatrudniała zaledwie dziesięć osób. Dziś daje pracę ponad 140 specjalistom. Specjalizuje się w tworzeniu gier przygodowych, które z powodzeniem podbijają nowe rynki. W ostatnich kilkunastu latach Grudziński współpracował z największymi globalnymi producentami i wydawcami gier. Jest odpowiedzialny za opracowanie i realizację strategii, rozwój nowego biznesu, koordynację działań zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych oraz za budowanie relacji na arenie międzynarodowej. W 2016 r. wprowadził firmę na giełdę.

- Krzysztof Kostowski, prezes PlayWaya

Od 25 lat związany z branżą. Ze stworzoną przez siebie spółką Play sp. z o.o. w latach 2002–2011 osiągnął pozycję jednego z liderów dystrybucji gier w Polsce. Z powodzeniem prowadził proces inkubacji wielu małych i średnich zespołów deweloperskich. W 2011 r. powołał do życia PlayWay – podmiot wspierający zespoły z innowacyjnymi pomysłami. Jest autorem koncepcji sztandarowego produktu firmy: gry „Car Mechanic Simulator", oraz 30 innych. Odpowiada za pełen proces tworzenia większości produkcji, począwszy od koncepcji gry, poprzez dobranie składu zespołu, a skończywszy na wydaniu tytułu na rynkach światowych. W ubiegłym roku wprowadził firmę na giełdę i kontynuuje jej dynamiczny rozwój. Nie pobierał pensji przez pięć lat od momentu założenia spółki. – Wolałem, żeby wszystkie dostępne środki pracowały na rozwój firmy – tłumaczył.

 

- Robert Siejka, prezes The Farm 51

Współzałożyciel firmy The Farm 51, wcześniej był m.in. wydawcą pisma o animacji i grafice komputerowej. Organizator i członek jury międzynarodowych konkursów 3D i konkursu na najlepszą polską animację. W zarządzaniu spółką pomaga mu m.in. Kamil Bilczyński, który wcześniej brał udział w pracach nad projektem gry „Painkiller". Zespół The Farm 51 ma za sobą kilkanaście wydanych tytułów na komputery PC, konsole stacjonarne oraz przenośne. W ubiegłym roku zadebiutował na rynku wirtualnej rzeczywistości, wydając innowacyjną aplikację „Chernobyl VR Project" na Oculus Rift (wersje na inne platformy są w przygotowaniu), która pozawala użytkownikowi zwiedzić wirtualną replikę okolic słynnej katastrofy atomowej. Teraz zarządzana przez Siejkę firma koncentruje się na zbliżającej się premierze gry „Get Even".

 

- Grzegorz Zwoliński, prezes T-Bulla

Wspo?łzałoz?yciel i akcjonariusz spółki T-Bull wchodzi w skład jej zarządu od momentu powstania. Odpowiada za częs?c? artystyczna? tworzonych gier oraz zaangaz?owanie uz?ytkowniko?w. Swo?j warsztat z zakresu projektowania graficznego doskonalił zaro?wno w kraju, jak i za granica? – mie?dzy innymi w szkole artystycznej w Mediolanie. W zarządzaniu firmą pomaga mu Damian Fijałkowski, który odpowiada za programowanie i monetyzację Grupa ma mocną pozycję w segmencie produkcji mobilnych. Łącznie do końca 2016 r. użytkownicy pobrali prawie 200 mln jej gier. Udostępnia je w modelu free-to-play, co oznacza, że są darmowe, a monetyzacja odbywa się poprzez dodatkowe opcje oraz reklamy. Od kilku miesięcy zarządzana przez Zwolińskiego spółka jest notowana na NewConnect. W tym roku przeskoczy na rynek główny.

- Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu

Studiował na Politechnice Krakowskiej, w Warszawskiej Szkole Filmowej i na Polish Open University w Krakowie. Z branżą gier związany od kilkunastu lat. Od 2006 r. sprawował funkcje zarządzające w studiach deweloperskich, a od 2008 r. objął stery Bloober Teamu. Pod jego kierownictwem grupa mocno rozwinęła biznes. Znalazła również swoją specjalizację: koncentruje się na tworzeniu mrocznych thrillerów i horrorów. Spółka jest notowana na NewConnect, ale rynek ten jest już dla niej za ciasny – w tym roku przeskoczy na GPW. Babieno mocno angażuje się w działalność edukacyjną w branży. Jest wykładowcą, a także współtwórcą programu studiów podyplomowych Europejska Akademia Gier, organizowanych przez Uniwersytet Jagielloński we współpracy z Akademią Górniczo-Hutniczą. Na zaproszenie rządu Kanady wykładał też na Jaloo Festival of Animation and Gaming.

Pozostało 80% artykułu
Materiał partnera
Kompleksowe podejście kluczem do sukcesu
Analizy Rzeczpospolitej
Biznes będzie coraz mocniej skręcał w zieloną stronę
Materiał partnera
Firmy chcą być zrównoważone
Materiał partnera
Coca-Cola HBC uznana za najbardziej zrównoważoną firmę napojową na świecie
Analizy Rzeczpospolitej
Świat zanurzony w chmurze