Analizy Rzeczpospolitej

Bezpieczna podróż z kartą przedpłaconą

Polska branża transportowa jest przykładem spektakularnego sukcesu naszej obecności w Unii Europejskiej. W krótkim czasie w przewozach międzynarodowych stała się numerem 1 w Europie, przed Hiszpanią i Niemcami.

Oznacza to, że co trzeci, czwarty ładunek przewożony jest przez polskie firmy. Sukces ten jest prawdziwym tłem wprowadzania różnych regulacji, mających chronić lokalne rynki przed konkurencją, głównie z Polski – chodzi tu o francuskie Loi Macron, niemiecki MiLoG i inne, kopiowane przez kolejne kraje. Wydaje się jednak, że poza biurokratyczną uciążliwością i związanymi z tym kosztami pozycja polskich firm pozostaje niezagrożona. Przez ostatnie lata zbudowały sobie taką renomę, że nie muszą już kwotować wyraźnie taniej swoich usług, by zdobywać zlecenia i długoterminowe kontrakty. Tak dynamiczny rozwój oznacza też, że branża finansowa musi nadążać z innowacyjnością swoich propozycji. Obszarem, w którym można szukać takich rozwiązań, jest ścisła współpraca banku z firmą leasingową. Łącząc doświadczenia Millennium Leasing, jednego z liderów rynku finansowania transportu, i Banku Millennium – jednej z najbardziej innowacyjnych instytucji finansowych w Polsce, przygotowaliśmy między innymi wyjątkową propozycję kart przedpłaconych, oferowaną przede wszystkim firmom transportowym.

Karta przedpłacona Banku Millennium, przy znacząco niższych kosztach niż podobne, pozabankowe rozwiązania, daje możliwość zasilenia przez centralę firmy w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, kwotą potrzebną kierowcy dla pokrycia niespodziewanych wydatków podczas pobytu za granicą w trakcie realizacji terminowego zlecenia (np. mandat czy usunięcie drobnej usterki). Takie doładowanie, bez odrębnych kosztów przewalutowania, możliwe jest nie tylko w złotówkach, ale też w euro i funtach brytyjskich.

Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowcy nie muszą wozić ze sobą gotówki, co ma ogromne znaczenie w sytuacji narastającego problemu zapewnienia bezpieczeństwa kierowcom. Karta przedpłacona, bez zasilenia związanego z konkretną potrzebą, jest dla potencjalnych przestępców bezużyteczna.

Z naszych doświadczeń wynika, że klienci wprowadzający karty pre-paid szybko się do nich przekonują. Doceniają zwłaszcza redukcję kosztów związanych z wymianą walut i obsługą kasową zaliczek, wygodę i szybkość obsługi swoich kierowców oraz dostęp do szczegółowych zestawień wydatków w internecie lub aplikacji mobilnej. Na karcie możemy umieścić logo firmy, dane adresowe, numer NIP czy nawet numer rejestracyjny pojazdu, co jest może drobnym, ale przemyślanym udogodnieniem dla użytkowników. Wierzymy, że tajemnicą sukcesu we wspólnym oferowaniu usług jest dostarczanie realnych wartości klientom, a karta przedpłacona jest tego najlepszym przykładem.

Marta Postek, kierująca wydziałem bankowości transakcyjnej w Banku Millennium

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL