Jutro, czyli 19 maja upływa terminem uzupełniania danych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Brak numeru identyfikacyjnego PESEL w ewidencji po 19 maja grozi wykreśleniem z rejestru. Naczelna Rada Adwokacka wyjaśnia, że  adwokaci, którzy podlegają wpisowi do CEIDG, w zasadzie nie powinni mieć problemu niekompletnych danych w ewidencji.

NRA przypomina, że do 2004 r. działalność adwokacka nie była traktowana jako działalność gospodarcza, adwokat miał jedynie obowiązek zawiadomienia właściwej Okręgowej Rad Adwokackiej o podjęciu wykonywania zawodu i formach jego wykonywania, o adresie i nazwie kancelarii lub spółki, a także o każdej zmianie tych informacji. Od 2001 r. każdy adwokat obowiązkowo wskazywał również numer PESEL.

Ustawą o swobodzie gospodarczej z 2 lipca 2004 r. wprowadzono przepisy, według których m.in. wykonywanie zawodu adwokata zostało uznane za wykonywanie działalności gospodarczej. Art. 67 ustawy zobowiązał adwokatów - jako przedsiębiorców, którzy do tej pory nie mieli obowiązku uzyskania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej - by w terminie sześciu miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy złożyli we właściwym organie ewidencyjnym stosowne zgłoszenie. Zatem każdy adwokat, niezależnie od stażu wykonywania zawodu, musiał się zarejestrować i podać numer PESEL.

Naczelna Rada Adwokacka zaleca jednak sprawdzenie, czy dane w CEIDG są pełne.