Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biura podróży

Agenci Grecosa zostali herosami

Natalia, jedna z animatorek Grecosa, wcieliła się podczas dionizjów, jak inni uczestnicy, w greckš bachantkę.
Filip
Biuro podróży Grecos Holiday zakończyło sezon „Mitycznš wyprawš herosów” na Kos. Herosami okazali się agenci turystyczni współpracujšcy z touroperatorem. Dzięki nim może pochwalić się dużym wzrostem

Grecos zalicza miniony sezon turystyczny do udanych. W sumie zabrał do Grecji, na Cypr i na Majorkę 188 tysięcy klientów, czyli o około 12 procent więcej niż rok wczeœniej. Pod względem przychodów brutto ze sprzedaży imprez turystycznych jego wzrost był jeszcze większy, bo 22-procentowy – prawie 520 mln złotych wobec 423 mln z zeszłego roku.

Tradycjš stało się, że firma œwiętuje zakończenie lata, organizujšc dla swoich najlepszych sprzedawców kilkudniowy wyjazd na jednš z greckich wysp. Tym razem – podobnie zresztš jak rok wczeœniej – celem „Mitycznej wyprawy herosów", jak zatytułowano imprezę, było Kos. A bazš dla 140 agentów turystycznych i 30 osób z samego Grecosa jeden z najlepszych hoteli w ofercie tego touroperatora, pięciogwiazdkowy Mitsis Blue Domes Resort (zobacz też: „Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia").

Tym razem Grecos zrezygnował z częœci szkoleniowej, program wyjazdu podporzšdkowany był więc jedynie ruchowi na œwieżym powietrzu, rozrywce i integracji. Uczestnicy imprezy nie nudzili się ani godziny. Pierwszego dnia podzieleni na drużyny musieli wykazać się sprawnoœciš fizycznš w wykonywaniu „prac Heraklesa" (zadań było cztery i dopełniały one prace wczeœniej wykonywane w ramach grywalizacji), jak stoczenie bitwy na morzu, w której za okręty wojenne służyły nadmuchiwany łabędŸ i flaming, strzelanie z łuku czy przejazd na czas quadem. Drugiego dnia z kolei postawiono przed nimi zadanie bardziej wyrafinowane – odgrywali przed kamerš sceny z mitologii. Gwiazdš tego etapu został regionalny kierownik sprzedaży Grecos Holiday Radosław Mazurek. Odegrał on rolę Orfeusza z takim zaangażowaniem, że jednogłoœnie on i jego zespół zostali uznani za zwycięzców. Filmy oglšdane podczas wieczornego finału budziły wiele œmiechu i nagradzane były burzš braw, ze względu jednak na dosadnoœć niektórych scen (jak to w mitologii greckiej), producent nie zdecydował się na szersze ich rozpowszechnianie, co odnotowujemy z przymrużeniem oka.

Serię konkursów zwieńczyła finałowa rozgrywka między najlepszymi drużynami podczas wieczornych dionizjów na plaży. Na uroczystoœciach na czeœć boga wina, Dionizosa, nie zabrakło i jego samego.

Agenci chętnie wspinali się na Olimp

Spotkanie na Kos było dla częœci uczestników przedłużeniem rywalizacji, jakš Grecos zaproponował im w sieci. Agenci mogli wzišć wczeœniej udział w konkursie, dajšcym przepustkę na wyjazd. Zadania dotyczyły Grecji, jej kultury, mitologii i kulinariów. Żeby dostać się na Olimp, zawodnicy musieli na przykład przygotować greckš potrawę, sfotografować jš w swoim biurze, a zdjęcie umieœcić na internetowej platformie konkursu.

- Odzew z jakim spotkała się nasza zabawa przerósł nasze oczekiwania– mówi autor pomysłu, dyrektor sprzedaży w Grecos Holiday Mikołaj Dziubalski. - W grze wzięły udział setki osób. Bardzo nas cieszy, że tylu sprzedawców zaangażowało się w tę zabawę. Pięćdziesięcioro sprzedawców, którzy zdobyli największš liczbę punktów wyjechało w nagrodę na Kos. Nie ukrywam, że chcieliœmy zdemokratyzować dostęp do tego wyróżnienia, dlatego w konkursie mógł wzišć udział każdy sprzedawca indywidualnie. Ten cel osišgnęliœmy – wyjaœnia.

Jak dodaje Dziubalski, także inne wprowadzone przez niego w ostatnim rokupomysły na większe zwišzanie sprzedawców z touroperatorem i ich zaktywizowanie przyniosło efekty. Zalicza do nich Akademię Grecosa, w ramach której agenci mogš poszerzać wiedzę o Grecji i produkcie biura podróży dzięki e-learningowi oraz plany sprzedaży, które ułatwiały agentom pracę a regionalnym kierownikom sprzedaży - współpracę z nimi.

Mama na fitness, dzieci do basenu

- Sukcesem okazało się też – podkreœla Janusz Œmigielski, wiceprezes Grecos Holiday - rozszerzenie zajęć dla dzieci w klubach animacyjnych Delfinki, o zajęcia w wodzie. Były one nowoœciš wprowadzonš przez Grecosa w ostatnim sezonie i jedynš takš propozycjš na polskim rynku.

– Dzieci, które umiały już pływać doskonaliły swoje umiejętnoœci, a te, które jeszcze samodzielnie nie pływały, były oswajane z wodš – opowiada Œmigielski. - Lekcje pod okiem instruktorów pływania spodobały się dzieciom i rodzicom, będš więc kontynuowane, a nawet będzie zwiększona liczba klubów (w sumie mamy około 40 Delfinków z animacjami - red.) w których będš one prowadzone. Przy okazji Delfinki zostanš podzielona na Delfinki Mini i Delfinki Junior. W pierwszych zajęcia będš dostosowane do dzieci w wieku od 3 do 7 lat, a w drugich od 8 do 12 lat.

W częœci hoteli w których działajš Delfinki, touroperator prowadził też w lecie 2017 roku ćwiczenia fitness pod markš Grecos Active by Ewa Chodakowska. Jak zapewnia Œmigielski te zajęcia też się spodobały klientom, dlatego będš kontynuowane w przyszłym roku, chociaż nie we wszystkich tych samych miejscach. Nastšpi bowiem ich „optymalizacja".

– Pakiety treningów wykupujš głównie klienci, którzy sš aktywni na co dzień. Jak podkreœlajš, nie chcš spędzać wakacji biernie leżšc na plaży. A Grecos Active to jedyny taki produkt na rynku turystycznym, który im to umożliwia – wyjaœnia Œmigielski. - Poza tym kobiety chwalš sobie, że kiedy one ćwiczš z trenerem, ich dzieci bawiš się pod okiem animatorów w klubach - dodaje.

Grecja dla nastolatków

Grecos Holiday nie wprowadził na 2018 rok nowych kierunków do oferty, ale też nie rezygnuje z żadnego z dotychczas oferowanych. Razem z wprowadzonym w poprzednim sezonie Cyprem ma ich dwadzieœcia (liczšc osobno wschodniš i zachodniš Kretę, ale nie liczšc Majorki). Firma zapowiada natomiast unowoczeœnienie współpracy ze sprzedawcami. Na czym to będzie polegać ogłosi już niedługo, bo w najbliższy pištek, 24 listopada, podczas dużego spotkania z agentami „Agent 3.0" w Poznaniu.

Jak zdradza nam już teraz Œmigielski, biuro podróży zaoferuje też udogodnienia i nowe produkty klientom. Jednym z nowych pomysłów będzie pakietowanie noclegu w hotelu wraz z możliwoœciš korzystania z samochodu. – Będzie tak w wypadku niedużych, trzygwiazdkowych hoteli, przeznaczonych dla turystów nastawionych na indywidualne zwiedzanie okolicy. W cenie wynajęcia pokoju w hotelu będzie od razu auto do dyspozycji. To bardzo wygodne, bo często, kiedy turysta przybywa na miejsce i chce wynajšć samochód albo okazuje się, że ceny sš wyższe, albo że wręcz już nie ma aut w lokalnej wypożyczalni – wyjaœnia Œmigielski.

Inna nowoœć to zmodyfikowany program cieszšcych się dużš popularnoœciš wycieczek prowadzonych według autorskiego programu Marcina Pietrzyka, Polaka mieszkajšcego w Salonikach i majšcego uprawnienia greckiego przewodnika, „Grecja po mojemu". Majš one mieć też wersję przedłużonš z 7 do 9 dni, z dodanym zwiedzaniem Aten i Salonik.

Grecos szykuje też czterodniowe city breaki „Ateny po mojemu", podczas których uczestnicy będš mogli zobaczyć nie tylko stolicę Grecji, ale i jej okolice, a nawet wzišć udział w krótkim rejsie wzdłuż wybrzeża Attyki. – Nie chcemy powielać programów sztampowych wycieczek objazdowych, jakich jest wiele. Poza tym wyróżniać na, że uczestnicy naszych wyjazdów sš cały czas pod opiekš pilota i przewodnika. Nie sš przekazywani z ršk do ršk. Dzięki temu cały czas mogš rozmawiać o Grecji, pytać się, słuchać opowieœci – zaznacza Œmigielski.

Zgodnie z przesłaniem „więcej Grecji w Grecji" w minionym sezonie Grecos Holiday uruchomił w niektórych hotelach kluby Opa! dla całej rodziny. Ich zadaniem było przybliżanie tradycji i kultury Grecji przez pokazy i naukę gotowania, tańców czy wspólnš zabawę. Organizator dostrzegł potrzebę rozszerzenia formuły Opa! również na klientów, którzy do tej pory nie mieli własnych zajęć – na nastolatki. Powstanš więc Kluby OPA! Teens dla młodzieży.

– Dzięki Delfinkom i klubom Opa! dla nastolatków żadne dziecko nie będzie się nudzić, co z kolei pozwoli rodzicom lepiej odpoczšć - zapowiada Œmigielski.

Grecos opiera swojš sprzedaż o sieć sprzedaży agencyjnej, zdecydowana większoœć jego rezerwacji przechodzi przez agentów. Nic więc dziwnego, że prezes biura podróży Wojciech Skoczyński i wiceprezes Janusz Œmigielski goršco dziękowali im za ich „ciężkš pracę, zaufanie, determinację i profesjonalizm". Były też okazjonalne statuetki dla najlepszych z najlepszych.

I. Najlepszy agent 2017 – sprzedaż

  • Happy Holiday
  • 24 Holiday
  • Okno Na Œwiat
  • Rapala
  • Fostertravel.pl
  • An Tur

II. Najlepszy autoryzowany agent 2017 – sprzedaż

  • Sun Way Travel
  • Travel Market
  • Cititravel
  • Salonwakacji.pl
  • Holiday Box
  • FLY Centrum Last Minute

III. Debiut roku

  • Urlopy.pl

IV. Najlepszy agent 2017 – dynamika sprzedaży

  • Prestige
  • Halabanaha Travel
  • Traveligo

V. Najlepszy autoryzowany agent 2017 – dynamika sprzedaży

  • AKS Centrum Podróży
  • Alltravel.pl
  • Travel Factory

VI. Najlepszy agent 2017 – sprzedaż Grecos Active

  • Travel And More

VII. Strategiczni partnerzy Grecosa w 2017 roku

  • My Travel
  • Travelplanet.pl
  • Wakacje.pl

VIII. Najlepszy agent commerce 2017

  • Fly.pl
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL